Dag 1-2 Amsterdam - Dubai - Jakarta - Makkasar - Reisverslag uit Makassar, Indonesië van Judith Stan - WaarBenJij.nu Dag 1-2 Amsterdam - Dubai - Jakarta - Makkasar - Reisverslag uit Makassar, Indonesië van Judith Stan - WaarBenJij.nu

Dag 1-2 Amsterdam - Dubai - Jakarta - Makkasar

Blijf op de hoogte en volg Judith

26 Januari 2015 | Indonesië, Makassar

Met een hele lange vlucht in het vooruitzicht stapte we vol goede moed in onze eerste vlucht.
Helaas dit keer geen Airbus A380 maar een kleiner broertje van Boeing.
Een bijzonder lege vlucht dus konden languit liggen op de stoelen.
De stop op dubai was deze keer gelukkig geen 9 uur maar een kleine 3 uur.
Een paar rondjes en een foto met een M&M met tulband later, zaten we in de volgende vlucht richting Jakarta.

We hebben welgeteld twee andere blanken gezien in het vliegtuig.
Toen Judith op de wc stond te wachten was er een 2-jarig jongetje, met zijn volledig gesluierde moeder uit Saudi Arabie, waarmee er gelachen werd.
Terwijl ze in d'r topje en korte broek stond..

8 uur en wat films en dichte ogen verder waren we op Jakarta. Voordat we landen hadden we een stewardess ingeligd over onze volgende vlucht die we moesten halen binnen 1,5 uur.
We werden naar de voorkant van het vliegtuig verplaatst zodat we als een van de eerste eruit konden.
We zetten het op een rennen, ook al hadden we al een visum gehaald in Den Haag bleek door de controle heen te komen nog een heel gedoe.
De bagage kwam aan op de band op het moment dat onze bagage drop-off dicht ging. Toen moesten we nog een heel eind lopen naar een andere terminal.
Met heel wat gevraag en gezoek vonden we uiteindelijk de juiste balie en daar bleek nog iemand doodrustig te staan wachten die op dezelfde vlucht moest.
Vlucht dus uiteindelijk gewoon gehaald zonder verder te stressen.

Na 2 uurtjes vliegen kwamen we aan op Makassar (de hoofdstad van het eiland Sulawesi), hier waren we inmiddels echt de enige blanken in de buurt.

We hadden een transfer naar het hotel geregeld en er stond inderdaad iemand heel netjes met het naambord Stan van Ettikhoven te wachten als enige, weliswaar het bordje ondersteboven.
Tijdens de autorit zagen we een Rabobank kantoor compleet met pinautomaten...?

We hadden een prachtig hotel voor de eerste nacht geboekt om de paar uurtjes die we hadden (het was inmiddels half 5 toen we aankwamen) goed te kunnen uitrusten voor de start van het avontuur.